Ókor 2008/4
Ókor 2008/4
Reneszánsz és antikvitás
Ferenczi Attila
A folyamatosság keresése
Flavio Biondo és az antik Róma
Csehy Zoltán
Az én-megsokszorozódástól az ő-vé válásig
Tűnődések a humanista énformálási eljárások antik vonatkozásairól
Molnár Dávid
Az anya és a szajha
Leone Ebreo materia prima fogalmáról
Kiss Farkas Gábor
Apuleius a reneszánszban, avagy a fikció metamorfózisa
Péti Miklós
„Így mesélik, de téveteg”
Milton és a reneszánsz Homérosz-fordítások
Vince Máté
„Ringyóért harcol ringyó fia”
A Troilus és Cressida és a trójai háború
Ács Pál
A ráismerés
Sophoklés Élektrája Bornemisza Péter színpadán
Békés Enikő
Mátyás, a rex facetus
A szellemes uralkodó ábrázolása Galeotto Marzio művében
Bodnár Szilvia
„Ha elásnád, azt hinnék, antik”
A Belvederei torzó reneszánsz imitációi
Mészáros István
Rendetlen oszloprendek
Gymnasium
Déri Balázs
Ki volt Thaliarchus?
(Horatius, Carm. I. 9)
Imre Flóra
A Kleopátra-óda értelmezéséhez
Régészet
Beszédes József
Kora római temető Nagytétényből
Láng Orsolya
Villa kilátással
Feltárások a Csúcshegy oldalában
Múzeum
„Az évszak műtárgya”
Az „Enyedi Iuno”
(Hans Rupprecht Goette)