MúzeumCafé 34
-10%
990 Ft
891 Ft
Elfogyott A kedvezményes árak kizárólag a webshopunkon keresztül leadott megrendelésekre érvényesek!
MúzeumCafé 34
A Disputában ezúttal azt a kérdést tette fel a szerkesztőség, hogy vajon Milyen szerepet kellene vállalniuk az állami kiállítóhelyeknek a hazai kortárs képzőművészet bemutatásában? – a rovatban négy művészettörténész, Szoboszlai János, Petrányi Zsolt, Fabényi Júlia és Keserü Katalin fejti ki gondolatait a lehetséges megoldásokról. A Műhelyben először a talán most már nemsokára végre egy saját, kifejezetten a céljaira tervezett épületet kapó Néprajzi Múzeum első fél évszázadának történetét tekinthetjük végig, amely szinte másról sem szólt, mint az állandó helykereséséről; ezt követően megismerhetjük a bázeli múzeumok újfajta, közös kommunikációs stratégiáját; a kurátor mutatja be a Zsidó Múzeumban látható OMIKE-kiállítást és ennek kapcsán az egykori zsidó kulturális egyesület művészeket mentő akcióját; végül pedig a múzeumi műtárgyfotózás sokféleségébe nyerhetünk bepillantást.
A Posztamensben a világ természettudományi múzeumainak a munkáját nehezítő problémákat veszi leltárba egy hasonló gondokkal küzdő hazai szakember. A Múzeumnegyedben először a Louvre vadonatúj, az intézmény iszlám gyűjteményének kincseit bemutató „szárnyába”, az egykori királyi palota egyik belső udvarát lefedő lebegő aranytető alá teszünk kirándulást, majd Egerbe, a Kepes Intézetbe vezet az utunk, hogy végül a Széchenyi Könyvtár „múzeumi rangú” gyűjteményeibe és kiállításaiba kapjunk betekintést. A Múzeumőr rovatban ezúttal az idei MúzeumCafé Díj átadásán elhangzott főszerkesztői laudáció méltatja az elismerést elnyerő Sasvári Edit munkásságát, majd egy interjúból is megismerhetik magát a művészettörténészt is, aki a Kassák Múzeum megújításáért nyerte el a lap harmadik alkalommal átadott díját. Ezt követően Trogmayer Ottó régész, a szegedi múzeum volt igazgatója mesél szakmai emlékeiről, Fehér Dávid és Orosz Márton kurátorok a Szépművészeti Múzeum nemrégiben megnyílt új kortárs állandó kiállítását mutatják be, és végül az ugyancsak a közelmúltban Budapesten kiállító Günther Uecker német képzőművész beszél életéről, munkásságáról és magyarországi élményeiről.
A lapot szokás szerint minden anyagának nyolcoldalnyi angol nyelvű összefoglalója zárja