Múzeumánia. Egy kulturális élménygyár európai modelljei
Múzeumánia. Egy kulturális élménygyár európai modelljei
"Ha Athén kortársi szemléletű múzeumok és dinamikus jelenkori művészet révén felvállalja mai élő kulturális identitását, akkor a British Museumból visszakövetelt ókori fríz dilemmája is másként jelenik majd meg. Nem az a fő kérdés ugyanis, hol vannak a Lord Elgin által elmozdított márványok, s hogy az antikvitás mai múzeumi pozicionálásából a globális hatalmi versenyben Athén mekkora szeletet tud kihasítani, hanem hogy kétezer-ötszáz éves múltba nézés helyett lesz-e ma újra olyan erős, egyetemes érvényű kortárs görög művészet, amelyre úgy tekint a világ, mint egykor és azóta is - teljes joggal - a Parthenónra."
ÉBLI GÁBOR (1970, Budapest) esztéta, tartós külföldi ösztöndíjakat (Németország, Amerikai Egyesült Államok, Ausztrália) követően 2002-től három éven át az MTA Művészettörténeti Intézetében volt fiatal kutatói ösztöndíjas. 2005 óta a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) Elméleti Intézetében tanít.
Kategória: Filozófia / esztétika, Képzőművészet, Kultúra / kultúraelmélet, Média, kommunikáció, Művészettörténet