Iskolarend - Kiváltság és különbségtétel a közoktatásban
Iskolarend - Kiváltság és különbségtétel a közoktatásban
A politikum, a hatalom és az uralom kérdései iránt érdeklődő társadalomtudósok többsége vagy továbbra is az államban, vagy a globális erőközpontokban keresi a szociológiai értelemben vett uralom forrását. Nem így e kötet, mely arra a kérdésre, hogy miképpen rendeződnek iskolába a magyar gyerekek, a hatalom és az uralom kevésbé látható formáinak elemzésével igyekszik választ találni. Ha a gyerekeket nem annyira az állam és nem is a globális hatalmi központok irányítják egyik vagy másik iskolába, s eloszlásuk mégsem véletlenszerű, akkor az aktorok egyrészt az iskolafenntartók körében (helyi önkormányzatok), másrészt új, transznacionális (de nem globális) diskurzusok helyi képviselőinek körében keresendők (szakértők és nevelési tanácsadók).