Barion Pixel
A szavak tettek.”

A kosár tartlama

Tovább a fizetéshez

Összesen fizetendő:

Új könyvek Atlantisz könyvek Minden bolti könyv Ajánlatunk Vásárlóink kedvencei Most különösen kedvező árú könyvek

Tekintse meg legújabb könyveinket

Hirdesse büszkén - Advertise Proudly

Hirdesse büszkén - Advertise Proudly
Borító: Fűzött
ISBN: 9786158109949
Nyelv: magyar
Méret: 165*220
Tömeg: 440 g
Oldalszám: 98
Megjelenés éve: 2019
-10%
3 650 Ft
3 285 Ft
Elfogyott
A kedvezményes árak kizárólag a webshopunkon keresztül leadott megrendelésekre érvényesek!

Hirdesse büszkén - Advertise Proudly

„…a Fortepan-könyvek negyedik kötete a budapesti hirdetéseket járja körül, legyen szó cégtábláról vagy miniszteri hirdetményről, moziportálról vagy villamoskocsiról. Reményeink szerint válogatásunk nyomán megidéztetik Budapest 20. századi reklámvilága…”  - Legát Tibor

A Fortepan-könyvek ezen magyar és angol nyelvű negyedik kötete a budapesti hirdetéseket járja körül, legyen szó cégtábláról vagy miniszteri hirdetményről, moziportálról vagy villamoskocsiról. Megjelenik előttünk Budapest XX. századi reklámvilága...

(Az állami reklámok az esetek többségében olyan cégeket és termékeket hirdettek, amelyeknek nem volt konkurenciájuk. A korszak sokat emlegetett szlogenje a „Cipőt a cipőboltból” mégsem volt akkora „hülyeség”, mint amilyennek elsőre tűnik. Akkor ugyanis még igen elterjedt és megfizethető volt cipésszel csináltatni a lábbelit, a cipőboltos reklám pedik ezzel ment szembe...”)

„Hirdesse büszkén” fotógyűjteményében valósággal hemzsegnek az elmúlt idők hirdetései - noha azok mintegy mellékesen kerültek a képekre. A strandon, a kutyakiállításon, a visszacsatolt Erdély térképe mellett, a telefonfülkén, a május elsejei dekoráción, a csinibaba háta mögött, másutt. A Fortepan egyik nagy ereje a mellékes jelentéstartalmakban rejlik.

E kötet lapozgatása közben jókat lehet nevetni: a pártállami, konkurencia nélküli szolgáltatások hirdetése, a szűnni nem akaró népnevelés, az állami ünnepek lelkes megsüvegelése ma már igazán mókás hatást kelt. Könnyű a mai nézőnek: nincs a fotográfiának nagyobb szövetségese, mint az idő.

Ez a könyv - ahogy Fortepan gyűjteménye is - megáll 1990-ben... Íme 100 kép arról, hogyan próbálták befolyásolni elődeinket.

(A Fortepanon jelenleg 441 képet ad ki a reklám címke. Ne feledkezzenek meg arról a 341 képről sem, amelyek nem fértek ebbe a csinos könyvbe.)

The photo collection Advertise proudly is full with ads of past times - even though they got on the pictures incidentally. On the beach, at a dog show, next to the map of the reclaimed Transylvania, on the phone booth, on the May Day decoration, behind the lovely ladies, everywhere. Incidental content is one of Fortepan'g great stength.

Having a close look at tihs book may incite good laughs: the ads of the party-state promoting services without competition, the continuos education of the public or the enthusiastic celebration of national holidays all seem funny in retrospect. It is easy for the onlooker today: photography's greatest ally is time.

This book - just as Fortepan's archive - ends in 1990. When compared to the frightening turmoil that followed the change of the regime we might feel: Those were the good old days.Here are 100 photos on how ads tried to influence our ancestors. Presently, 'advertisement' tag gives 441 images in Fortepan's archive. Do not forget about the remaining 341 pictures which are not included in this compilation.


Az album megvásárlásával segíti a Fortepan online archívum működését.
By buying this book, you are supporting the Fortepan online archive.





Kapcsolódó könyvek

Ez az oldal sütiket használ a felhasználói élmény fokozása érdekében. Részletek Elfogadom