Barion Pixel
A szavak tettek.”

A kosár tartlama

Tovább a fizetéshez

Összesen fizetendő:

Új könyvek Atlantisz könyvek Minden bolti könyv Ajánlatunk Vásárlóink kedvencei Most különösen kedvező árú könyvek

Tekintse meg legújabb könyveinket

Film Manifestos and Global Cinema Cultures - A Critical Anthology

Film Manifestos and Global Cinema Cultures - A Critical Anthology
Borító: Kötött
ISBN: 9780520276741
Méret: 178 * 254
Tömeg: 1270 g
Oldalszám: 680
Megjelenés éve: 2014
-10%
34 320 Ft
30 888 Ft
Előrendelés
(Bejelentkezés szükséges)
A kedvezményes árak kizárólag a webshopunkon keresztül leadott megrendelésekre érvényesek!

Film Manifestos and Global Cinema Cultures - A Critical Anthology

Film Manifestos and Global Cinema Cultures is the first book to collect manifestoes from the global history of cinema, providing the first historical and theoretical account of the role played by film manifestos in filmmaking and film culture. Focusing equally on political and aesthetic manifestoes, Scott MacKenzie uncovers a neglected, yet nevertheless central history of the cinema, exploring a series of documents that postulate ways in which to re-imagine the cinema and, in the process, re-imagine the world.

This volume collects the major European “waves” and figures (Eisenstein, Truffaut, Bergman, Free Cinema, Oberhausen, Dogme ‘95); Latin American Third Cinemas (Birri, Sanjinés, Espinosa, Solanas); radical art and the avant-garde (Buñuel, Brakhage, Deren, Mekas, Ono, Sanborn); and world cinemas (Iimura, Makhmalbaf, Sembene, Sen). It also contains previously untranslated manifestos co-written by figures including Bollaín, Debord, Hermosillo, Isou, Kieslowski, Painlevé, Straub, and many others. Thematic sections address documentary cinema, aesthetics, feminist and queer film cultures, pornography, film archives, Hollywood, and film and digital media. Also included are texts traditionally left out of the film manifestos canon, such as the Motion Picture Production Code and Pius XI's Vigilanti Cura, which nevertheless played a central role in film culture.

AUTHOR:

Scott MacKenzie is Adjunct Professor of FiIm and Media Studies at Queen’s University in Ontario. He is co-editor of The Perils of Pedagogy: The Works of John Greyson (2013) and author of Screening Québec: Québécois Moving Images, National Identity and the Public Sphere (2004).

Kiadó: University of California Press
Szerkesztő: MacKenzie, Scott
Kategória: Film




Kapcsolódó könyvek

Ez az oldal sütiket használ a felhasználói élmény fokozása érdekében. Részletek Elfogadom