A propaganda propagandája
ISBN: 9789636939724
Language: magyar
Size: 170*240
Weight: 826 g
Page no.: 407
Publish year: 2020
A propaganda propagandája
Ha asszociációs játékot játszanánk, akkor a propaganda szóról bizonyára sokaknak elsőre a politika, az ellenségkép, a félelemgerjesztés, a háború és hasonló fogalmak ugranának be. Főleg negatív gondolataink támadnak: harci plakátok, újságok főcímei, netán hírmagyarázatai, az idősebbeknek filmhíradók jelennek meg szemük előtt. Pedig a propaganda nem csak a politikáról szól. Vajon miért nem arra asszociálunk, hogy hatására egyre jobban törődünk az egészségükkel? Vagy egyre kevesebben gyújtanak rá a cigarettára? Ennek okai között is ott van a propaganda. Miért szitokszó a propaganda? Egyáltalán mióta beszélünk róla? Milyen a természete? Hol, hogyan, milyen formákban, alakokban jelenik meg? Mennyire ártalmas vagy hasznos a média a propaganda oldaláról nézve? Van-e tudományos alapja a propaganda készítésének, befogadásának? Mérhető-e a hatékonysága? Ezekre és hasonló kérdésekre keres választ a könyv. Teszi mindezt széles körű merítéssel, kitűnő – főleg hazai – társadalomkutatók, történészek, politológusok, pszichológusok, kommunikációs szakemberek és szociológusok tanulmányai segítségével. Mindeközben hitet tesz a propagandaszociológia létjogosultsága mellett. A propaganda történetétől, alakváltozásaitól jut el a jövőig. A huszonhét publikációt tartalmazó válogatás átfogóan és az egyetemi jegyzetekhez, szöveggyűjteményekhez méltóan, mégis színesen és érdekesen vezeti be az Olvasót a propaganda zegzugos világába, miközben újszerűen körvonalazza a szociológia létjogosultságát ebben a különös kommunikációs térben.
Joggal számíthat mindazok érdeklődésére, akik tanulják, hivatásszerűen foglalkoznak a propagandával, avagy csak érdeklődőként tapasztalják nap mint nap bármilyen formában való jelenlétét.
A kötet szerkesztői két tudományág képviselői. Sólyomfi Andrea Hanna individuálpszichológus, turizmus- és civilbiztonsággal foglalkozó egyetemi oktató. Virányi Péter szociológus, egyetemi oktató. Több könyve, publikációja jelent meg reklámszociológia, reklámtörténelem témában, de a tervezés, kivitelezés gyakorlatában is bizonyította jártasságát.
Editor: Sólyomfi Andrea Hanna, Virányi Péter
Category: Média, kommunikáció, Politika, Pszichológia, pszichoterápia, Szociológia