Az Atlantisz Könyvkiadó oldala és webáruháza. Vásárlás, rendelés, import egy helyen!


  The Atlantisz Publishing House 2019. október 15. kedd Kedvencek közé | Kezdőlapnak beállítom  
  On-line rendelés esetén 20% kedvezmény minden Atlantisz-kötetre és 10% kedvezmény minden raktáron levő könyvre!      |     Ismerkedjen meg kedvezményeinkkel!

Könyvrendelés

Kiemelt híreink


Atlantisz Könyvkiadó & Atlantisz Könyvsziget az Ünnepi KönyvhétenKis Könyves Éj 2019. április 26-án az Atlantisz Könyvszigeten2019. február 15-én megváltozott nyitvatartás az Atlantisz Könyvszigeten
Összes hír, esemény

Atlantisz Könyvkiadó

Hírlevél

Ha szeretne rendszeresen értesí- tést kapni akcióinkról, kiadvá- nyainkról, iratkozzon fel hírleve- lünkre!

Könyvkereső


Részletes kereső
Ha webáruházunkban vásárol, kérjük, előbb regisztráljon! | Vásárlási útmutató


Sebastião Salgado: Children

Bolti ár: 15450 Ft (Az MNB aktuális árfolyamai szerint)

Internetes ár: 13905 Ft (10% kedvezmény)

Elérhetőség: Megvásárolható

Borító: Kötött

ISBN: 9783836561365

Nyelv: angol francia német

Méret: 33

Oldalszám: 124

Kiadás: 30.

Kiadó: Taschen

Kategóriák: Film


Mennyiség (db):
 



Ismertető

In every crisis situation, children are the greatest victims. Physically weak, they are often the first to succumb to hunger, disease, and dehydration. Innocent to the workings and failings of the world, they are unable to understand why there is danger, why there are people who want to hurt them, or why they must leave, perhaps quite suddenly, and abandon their schools, their friends, and their home.

In this companion series to Exodus, Sebastião Salgado presents 90 portraits of the youngest exiles, migrants, and refugees. His subjects are from different countries, victims to different crises, but they are all on the move, and all under the age of 15. Through his extensive refugee project, what struck Salgado about these boys and girls was not only the implicit innocence in their suffering but also their radiant reserves of energy and enthusiasm, even in the most miserable of circumstances. From roadside refuges in Angola and Burundi to city slums in Brazil and sprawling camps in Lebanon and Iraq, the children remained children: they were quick to laugh as much as to cry, they played soccer, splashed in dirty water, got up to mischief with friends, and were typically ecstatic at the prospect of being photographed.

For Salgado, the exuberance presented a curious paradox. How can a smiling child represent circumstances of deprivation and despair? What he noticed, though, was that when he asked the children to line up, and took their portraits one by one, the group giddiness would fade. Face to face with his camera, each child would become much more serious. They would look at him not as part of a noisy crowd, but as an individual. Their poses would become earnest. They looked into the lens with a sudden intensity, as if abruptly taking stock of themselves and their situation. And in the expression of their eyes, or the nervous fidget of small hands, or the way frayed clothes hung off painfully thin frames, Salgado found he had a refugee portfolio that deserved a forum of its own.

The photographs do not try to make a statement about their subjects’ feelings, or to spell out the particulars of their health, educational, and housing deficits. Rather, the collection allows 90 children to look out at the viewer with all the candor of youth and all the uncertainty of their future. Beautiful, proud, pensive, and sad, they stand before the camera for a moment in their lives, but ask questions that haunt for years to come. Will they remain in exile? Will they always know an enemy? Will they grow up to forgive or seek revenge? Will they grow up at all?

Contributors
Sebastião Salgado began his career as a professional photographer in Paris in 1973 and subsequently worked with the photo agencies Sygma, Gamma, and Magnum Photos. In 1994 he and his wife Lélia created Amazonas images, which exclusively handles his work. Salgado’s photographic projects have been featured in many exhibitions as well as books, including Other Americas (1986), Sahel, L'Homme en détresse (1986), Workers (1993), Terra (1997), Migrations (2000), The Children (2000), Africa (2007), and Genesis (2013).

Lélia Wanick Salgado studied architecture and urban planning in Paris. Her interest in photography started in 1970. In the 1980s she began conceiving and designing photography books and exhibitions, many about Sebastião Salgado, including Genesis. Lélia Wanick Salgado has been the director of Amazonas images since 1994.

Belépés


Megjelent köteteink

ajanlokep

Lapozzon bele!

Sorozataink

Támogatóink


Részletes kereső
Könyvrendelés Címlap Részletes keresés Az Atlantisz könyvei Megjelent kötetink Sorozatok szerint Szerzők szerint Boltunkból azonal elvihető Szerzők szerint Cím szerint Témakör szerint Külföldi könyvbeszerzés Külföldi könyvkiadók Egyedi megrendelések Vásárlási tudnivalók Vásárlási tájékoztató Kedvezmények Miért az Atlantisz? Gyors import, kedvező ár Sürgős rendelések Különleges beszerzések A rendelés módjai Impresszum, kapcsolat Kapcsolatfelvétel Fejlesztés, grafika Hírek, események Hírek Atlantisz könyvkiadó Atlantisz könyvprogram The Atlantisz Publishing House Könyveink Az Atlantisz Könyvsziget Recenziók időrendben Szerzőink Munkatársaink Védnökeink és támogatóink Mentsen könyvet! Könyvkiadónk története Fotógaléria Kiemelt külföldi partnereink Letöltheto anyagok Sorozatok borítói Plakátok Panorámafotók Háttérképek Képernyővédő
Vissza a lap tetejére