Az Atlantisz Könyvkiadó oldala és webáruháza. Vásárlás, rendelés, import egy helyen!


  The Atlantisz Publishing House 2019. május 22. szerda Kedvencek közé | Kezdőlapnak beállítom  
  On-line rendelés esetén 20% kedvezmény minden Atlantisz-kötetre és 10% kedvezmény minden raktáron levő könyvre!      |     Ismerkedjen meg kedvezményeinkkel!

Könyvrendelés

Kiemelt híreink


Kis Könyves Éj 2019. április 26-án az Atlantisz Könyvszigeten2019. február 15-én megváltozott nyitvatartás az Atlantisz KönyvszigetenÜnnepi nyitva tartás 2018 decemberében az Atlantisz Könyvszigeten
Összes hír, esemény

Atlantisz Könyvkiadó

Hírlevél

Ha szeretne rendszeresen értesí- tést kapni akcióinkról, kiadvá- nyainkról, iratkozzon fel hírleve- lünkre!

Könyvkereső


Részletes kereső
Ha webáruházunkban vásárol, kérjük, előbb regisztráljon! | Vásárlási útmutató


Pilgrimage: A Very Short Introduction

Bolti ár: 3680 Ft (Az MNB aktuális árfolyamai szerint)

Internetes ár: 2760 Ft (25% kedvezmény)

Elérhetőség: Megvásárolható

Borító: Ragasztott

ISBN: 9780198718222

Nyelv: angol

Méret: 17,4

Oldalszám: 144

Kiadó: Oxford University Press

Sorozat: Very Short Introductions

Kategóriák: Vallás


Mennyiség (db):
 



Ismertető

Examines the key themes of pilgrimage, through history and in the present
Includes examples from around the world, with sites from Japan, India, Europe, the US, the Middle East
Considers the importance of both religious and secular pilgrimage
Considers its role as 'spiritual tourism' as well as the commercial aspects of pilgrimage, including souvenirs
Explores how international and economic developments have influenced pilgrimage
Part of the bestselling Very Short Introductions series - over seven million copies sold worldwide

Pilgrimage is found in most religious cultures, with large numbers of sites - from globally renowned places to regional shrines - flourishing historically and in the modern day. Pilgrimage centres around the world, including Mecca in Saudi Arabia, Guadalupe in Mexico, Lourdes in France, Santiago de Compostela in Spain, Haridwar in India, and Shikoku in Japan, attract millions of pilgrims annually, while a flourishing 'spiritual tourism' industry has grown to promote the practice. In the present day, new pilgrimage locations, including 'secular' ones with no official affiliation, such as Graceland, Elvis Presley's house, continue to emerge across the world.

In this Very Short Introduction Ian Reader explores the factors that affect how pilgrimage has changed over time, from contemporary international developments, such as mass transportation to changing social attitudes reflected in the motives of pilgrims through the ages. He demonstrates the social and international aspects of pilgrimage, showing how it has become a way of expressing social identity and cultural heritage, as well as being entwined with themes of entertainment and tourism.

Reader explores the key issues and themes of pilgrimage through history to the present, looking at its various forms, how people take part, what is learnt from the journeys, and why pilgrimage remains popular in an increasingly secular age.

1: Introduction: the multiple forms of pilgrimage
2: Examining pilgrimage: forms, types, and interpretations
3: Pilgrimages worldwide: a global and historical outline
4: Motives and means: Asceticism and the package tour
5: Tourism, entertainment, relics, and souvenirs
6: Modern developments, secular sites, and the reshaping of pilgrimage
7: Conclusion: an ever-changing phenomenon
Further reading
Index

Ian Reader, Professor Emeritus, University of Manchester

Ian Reader is Professor Emeritus, University of Manchester. He has held several previous posts at other universities, including the University of Lancaster, UK, the Nordic Institute for Asian Studies, Denmark, the University of Hawaii, USA, and Kansai Gaidai University, Japan. He has published several books and numerous articles on Japanese religious dynamics and practices, including Making Pilgrimages: Meaning and Practice in Shikoku (University of Hawaii Press, 2005), Pilgrimage in the Marketplace (Routledge, 2013), an edited volume Pilgrimage in the Japanese Tradition (with Paul L. Swanson, as a special edition of the Japanese Journal of Religious Studies, 1997), and several journal articles and book chapters.

Belépés


Megjelent köteteink

ajanlokep

Lapozzon bele!

Sorozataink

Támogatóink


Részletes kereső
Könyvrendelés Címlap Részletes keresés Az Atlantisz könyvei Megjelent kötetink Sorozatok szerint Szerzők szerint Boltunkból azonal elvihető Szerzők szerint Cím szerint Témakör szerint Külföldi könyvbeszerzés Külföldi könyvkiadók Egyedi megrendelések Vásárlási tudnivalók Vásárlási tájékoztató Kedvezmények Miért az Atlantisz? Gyors import, kedvező ár Sürgős rendelések Különleges beszerzések A rendelés módjai Impresszum, kapcsolat Kapcsolatfelvétel Fejlesztés, grafika Hírek, események Hírek Atlantisz könyvkiadó Atlantisz könyvprogram The Atlantisz Publishing House Könyveink Az Atlantisz Könyvsziget Recenziók időrendben Szerzőink Munkatársaink Védnökeink és támogatóink Mentsen könyvet! Könyvkiadónk története Fotógaléria Kiemelt külföldi partnereink Letöltheto anyagok Sorozatok borítói Plakátok Panorámafotók Háttérképek Képernyővédő
Vissza a lap tetejére