Az Atlantisz Könyvkiadó oldala és webáruháza. Vásárlás, rendelés, import egy helyen!


  The Atlantisz Publishing House 2019. május 24. péntek Kedvencek közé | Kezdőlapnak beállítom  
  On-line rendelés esetén 20% kedvezmény minden Atlantisz-kötetre és 10% kedvezmény minden raktáron levő könyvre!      |     Ismerkedjen meg kedvezményeinkkel!

Könyvrendelés

Kiemelt híreink


Kis Könyves Éj 2019. április 26-án az Atlantisz Könyvszigeten2019. február 15-én megváltozott nyitvatartás az Atlantisz KönyvszigetenÜnnepi nyitva tartás 2018 decemberében az Atlantisz Könyvszigeten
Összes hír, esemény

Atlantisz Könyvkiadó

Hírlevél

Ha szeretne rendszeresen értesí- tést kapni akcióinkról, kiadvá- nyainkról, iratkozzon fel hírleve- lünkre!

Könyvkereső


Részletes kereső
Ha webáruházunkban vásárol, kérjük, előbb regisztráljon! | Vásárlási útmutató


Paying for the Party: How College Maintains Inequality

Bolti ár: 6740 Ft (Az MNB aktuális árfolyamai szerint)

Internetes ár: 6066 Ft (10% kedvezmény)

Elérhetőség: Előrendelhető

Borító: Fűzött

ISBN: 9780674088023

Nyelv: angol

Méret: 23.2

Oldalszám: 2015

Kiadó: Harvard University Press

Kategóriák: Szociológia, Pedagógia


Mennyiség (db):
 



Ismertető

Two young women, dormitory mates, embark on their education at a big state university. Five years later, one is earning a good salary at a prestigious accounting firm. With no loans to repay, she lives in a fashionable apartment with her fiancé. The other woman, saddled with burdensome debt and a low GPA, is still struggling to finish her degree in tourism. In an era of skyrocketing tuition and mounting concern over whether college is “worth it,” Paying for the Party is an indispensable contribution to the dialogue assessing the state of American higher education. A powerful exposé of unmet obligations and misplaced priorities, it explains in vivid detail why so many leave college with so little to show for it.

Drawing on findings from a five-year interview study, Elizabeth Armstrong and Laura Hamilton bring us to the campus of “MU,” a flagship Midwestern public university, where we follow a group of women drawn into a culture of status seeking and sororities. Mapping different pathways available to MU students, the authors demonstrate that the most well-resourced and seductive route is a “party pathway” anchored in the Greek system and facilitated by the administration. This pathway exerts influence over the academic and social experiences of all students, and while it benefits the affluent and well-connected, Armstrong and Hamilton make clear how it seriously disadvantages the majority.

Eye-opening and provocative, Paying for the Party reveals how outcomes can differ so dramatically for those whom universities enroll.

List of Figures and Tables*
Preface
Introduction
1. The Women
2. The Party Pathway
3. Rush and the Party Scene
4. The Floor
5. Socialites, Wannabes, and Fit with the Party Pathway
6. Strivers, Creaming, and the Blocked Mobility Pathway
7. Achievers, Underachievers, and the Professional Pathway
8. College Pathways and Post-College Prospects
9. Politics and Pathways
Appendix A: Participants
Appendix B: Studying Social Class
Appendix C: Data Collection, Analysis, and Writing
Appendix D: Ethical Considerations
Notes
References
Acknowledgments
Index
* Figures and Tables:
Figures
I.1 Accounting for college experiences and class trajectories
4.1 Layout of the floor
Tables
I.1 Class projects, college pathways, organizational imperatives, and the flow of students through the university
1.1 MU undergraduates, 2004–2005, versus floor residents
1.2 Class background of study participants
1.3 Class-based resources
2.1 The social calendar
5.1 Socialite and wannabe college experiences
5.2 Socialite and wannabe post-college trajectories
6.1 Striver college experiences
6.2 Striver trajectories: stayers versus leavers
7.1 Achiever and underachiever college experiences
7.2 Achiever and underachiever trajectories
8.1 Trajectories at college exit of privileged women
8.2 Trajectories at college exit of less privileged women
A.1 Study participants
A.2 Interviews collected by year

Authors:

Elizabeth A. Armstrong is Professor of Sociology and Organizational Studies at the University of Michigan.

Laura T. Hamilton is Associate Professor of Sociology at the University of California, Merced.

Belépés


Megjelent köteteink

ajanlokep

Lapozzon bele!

Sorozataink

Támogatóink


Részletes kereső
Könyvrendelés Címlap Részletes keresés Az Atlantisz könyvei Megjelent kötetink Sorozatok szerint Szerzők szerint Boltunkból azonal elvihető Szerzők szerint Cím szerint Témakör szerint Külföldi könyvbeszerzés Külföldi könyvkiadók Egyedi megrendelések Vásárlási tudnivalók Vásárlási tájékoztató Kedvezmények Miért az Atlantisz? Gyors import, kedvező ár Sürgős rendelések Különleges beszerzések A rendelés módjai Impresszum, kapcsolat Kapcsolatfelvétel Fejlesztés, grafika Hírek, események Hírek Atlantisz könyvkiadó Atlantisz könyvprogram The Atlantisz Publishing House Könyveink Az Atlantisz Könyvsziget Recenziók időrendben Szerzőink Munkatársaink Védnökeink és támogatóink Mentsen könyvet! Könyvkiadónk története Fotógaléria Kiemelt külföldi partnereink Letöltheto anyagok Sorozatok borítói Plakátok Panorámafotók Háttérképek Képernyővédő
Vissza a lap tetejére